
Stepanov v Down Jones & Co., Inc.
2013 NY Slip Op 33584(U)

April 18, 2013
Supreme Court, New York County

Docket Number: 150534/2012
Judge: Ellen M. Coin

Cases posted with a "30000" identifier, i.e., 2013 NY
Slip Op 30001(U), are republished from various state

and local government websites. These include the New
York State Unified Court System's E-Courts Service,

and the Bronx County Clerk's office.
This opinion is uncorrected and not selected for official

publication.



FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 04/19/2013 INDEX NO. 150534/2012

NYSCEF DOC. NO. 17 RECEIVED NYSCEF: 04/19/2013

SUPREME COURT OF THE STATE OF NEW YORK 
COUNTY OF NEW YORK 
--------------------------------------------------------------------)( 
MA)(IM A. STEP ANOV and MIDLAND, Index Number.: 150534/2012 

CONSULT (CYPRUS) LTD., Submission Date: November 7, 2012 
Motion Sequence: 001 

Plaintiffs, 

-against- DECISION and ORDER 

DOW JONES & COMPANY, INC., 

Defendants. 
--------------------------------------------------------------------)( 

For Plaintiff: 
Davidoff Hutch er & Citron LLP 
By Larry Hutcher 
Steven Skutnik 
605 Third A venue 
NewYork, NY 10158 
(212) 557-7200 

For Defendant: 
Davis Wright Tremaine LLP 
By Laura R. Handman 
Camille Calman 
1633 Broadway, 27th Floor 
New York, NY 10019 
(212) 483-8230 

Papers considered in review of this motion to dismiss: 

Papers Numbered 
. Notice of Motion -Affirmation, Exhibits ............................................. 1 

Memorandum of Law in Support ...................................................... 2. 
Memorandum of Law in Opposition ................................................... J 
Reply Affidavit in Support .............................................................. 1 
Reply Memorandum of Law in Support ............................................... ~ 

ELLEN M. COIN, J.: 

Defendant Dow Jones & Company, Inc. ("Dow Jones") moves to dismiss the complaint 

of plaintiffs Maxim A. Stepanov ("Stepanov") and Midland Consult (Cyprus) Ltd. ("Midland 

Consult") pursuant to CPLR § 321 l(a)(l) and CPLR § 321 l(a)(7), or in the alternative moves for 

summary judgment pursuant to CPLR 3212. 

The underlying action concerns a news article run by Barron's, a weekly newspaper 
1 

[* 1]



' --~,·--~ .... i' 

covering financial information and market developments, published by defendant, entitled Crime 

and Punishment in Putin's Russia by Bill Alpert on April 16, 2011 ("the article"). (Compl. 

para. 3). The article discussed the largest tax fraud in Russian history of $230 million that 

involved the Moscow tax bureau, a group posing as the hedge-fund Hermitage Capital 

("Hermitage"), and other entities involved in illegal activity including money-laundering. 

(Compl. para. 5). The article detailed the efforts of Hermitage and one of its lawyers, Sergei 

Magnitsky, to uncover the elaborate scheme involving Olga G. Stepanova ("Stepanova"), the 

head of the Moscow tax bureau, and money laundering efforts through Swiss bank accounts. 

At issue in this case are several statements in the article concerning plaintiffs. 

Specifically, plaintiffs allege that the statement, "(n]ested inside the shell of Briston Export -

like a Russian doll -was yet another shell company [Midland New Zealand] whose directors 

work at Midland Consult, a Russia-focused representative of offshore banks founded by a former 

Russian diplomat named Maxim A. Stepanov in Cyprus" is defamatory to plaintiffs when viewed 

in context of the article as a whole. The article stated that Briston Export had transferred $3 

million to Credit Suisse bank accounts that were linked to Stepanova and the tax fraud scheme. 

The article also mentioned that Bristoll Export was formed by GT Group, which had also formed 

other shell companies that had been used to launder Mexican drug cartel money and commission 

a plane that carried anti-aircraft missiles and rocket launchers from North Korea. 

Plaintiffs contend that the article was false, disparaging, derogatory, and misleading to 

state or imply that Midland Consult was doing any business with GT Group in 2010; that 

Midland Consult was involved with companies connected to Mexican drug cartel money 

laundering or weapons shipments from North Korea; that Bristoll Export or its subsidiaries had 

2 

[* 2]



directors who work at Midland Consult; and that Stepanov was a diplomat because he served in 

the government long before Vladimir Putin assumed a leadership role in the Russian 

government. (Compl. paras. 25-28). After the article was published, plaintiffs sent a cease 

and desist letter to defendant demanding that defendant remove the article from all websites it 

controls but defendant refused. (Compl. para. 8). 

Defendant argues that article is not defamatory as to plaintiffs. Rather, defendant argues 

that the article is substantially true in stating that plaintiffs had a connection to Bristoll Export. 

Defendant also argues that the statements at issue were either not "of and concerning" plaintiff or 

not capable of having a defamatory meaning, and therefore cannot support a cause of action for 

defamation. Alternatively, defendant argues that the statements are privileged under Civil 

Rights Law§ 74 as a fair report of official proceedings in Switzerland. 

In response, plaintiffs argue that the statements in the article concerning plaintiffs are 

defamatory per se when viewed in context or, in the alternative, defamatory by implication. In 

addition, plaintiffs argue that Civil Rights Law§ 74 is inapplicable in this case. While 

plaintiffs do not allege that any statements were explicitly inaccurate, plaintiffs argue that the 

article does not include statements that would eliminate an inference that plaintiffs were involved 

with certain people and companies that were engaged in illegal activity. (Mem. in Opp. 1-2). 

Defendant argues that under the First Amendment, publishers can only be held 

responsible for what they write, rather than what they do not write, and nothing in the article 

implied that plaintiffs were responsible for the wrongdoing of GT Group, Stepanova, or anyone 

else. In addition, defendant argues that its decision to include plaintiffs in the article is a 

"matter of editorial judgment in which the courts, and juries, have no proper function." Finally, 

3 

[* 3]



defendant maintains that Civil Rights Law§ 74 does apply here and the challenged statements 

are privileged from suit. 

DISCUSSION 

On a motion to dismiss a claim for failure to state a cause of action pursuant to CPLR § 

321 l(a)(7) the pleadings must be afforded a liberal construction (CPLR § 3026), the facts alleged 

must be accepted as true, the claimant must be accorded the benefit of every favorable inference 

and the court must determine only whether the facts as alleged fit within any cognizable legal 

theory. (CPLR § 3211; see Leon v Martinez, 84 NY2d 83, 87-88 [1994]; see Morone v 

Morone, 50 NY2d 481, 484 [1980]). CPLR § 3013 provides that "statements in a pleading 

shall be sufficiently particular to give ... notice of the transactions, occurrences ... and the material 

elements of each cause of action." Dismissing a claim pursuant to CPLR 3211 (a)(l) is 

warranted only ifthe documentary evidence submitted conclusively establishes a defense to the 

claim as a matter of law. (CPLR § 321 l(a)(l); see Leon v Martinez, 84 NY2d 83, 88 [1994]). 

Civil Rights Law§ 74 

Members of the news media, among others, receive protection from defamation claims in 

the form of an absolute privilege with respect to publications reporting on official government 

proceedings. This privilege prohibits a civil action against any person, firm or corporation for 

the "publication of a fair and true report of any judicial proceeding, legislative proceeding or 

other official proceeding, or for any heading of the report which is a fair and true headnote of the 

statement published" (Civil Rights Law§ 74). In addition, minor discrepancies between what 

I 

occurs in court and what is actually reported will still be characterized as "fair and true" within 

the meaning of the statute as long as the substance of the article is substantially accurate. (Holy 

4 

[* 4]



Spirit Ass'nfor Unification of World Christianity v New York Times, Co., 49 NY2d 63, 67 

[1979]). 

However, this case presents a unique situation in that defendant's reliance on Civil Rights 

Law§ 74 rests on a complaint (the "Hermitage Complaint") submitted to aforeign governmental 

entity, the Attorney General of Switzerland. As a preliminary matter, it is questionable that a 

complaint submitted to an attorney general (whether foreign or domestic), without more, 

constitutes "any judicial proceeding, legislative proceeding or other official proceeding" to 

which the privilege applies. 1 While the article reports on the Hermitage Complaint that outlines 

the alleged money laundering scheme relating to the tax fraud, the Hermitage Complaint 

standing alone is not a judicial, legislative, or official proceeding. Regardless, the fact that the 

Hermitage Complaint was submitted to a foreign governmental body distinguishes this case from 

cases involving U.S. judicial, legislative, or other official proceedings. 

Although case law concerning whether the privilege should apply to a report on a foreign 

proceeding is sparse, the Fourth Circuit has stated that policy concerns militate against applying 

the privilege to foreign government activities. (See Lee v Dong-A Ilbo, 849 F2d 876, 879 [41
h 

Cir 1988] [policy rationales supporting official report privilege -agency, public supervision, and 

the public's right to know - are not as persuasive in the context of foreign government 

activities]). In Lee, the court held that the official report privilege did not extend to defendants' 

republication of a Korean intelligence agency's report, widely publicized in South Korea, naming 

1 The Court notes that Geiger v Town of Greece, 2008 U.S. Dist. LEXIS 21190 [WDNY 2007] is distinguishable. 
In Geiger, the court applied the privilege to a newspaper report of the New York Attorney General's own 
investigation and the report mirrored a press release by the Attorney General that was released the day before the 
report was published. Here defendant relies only on the complaint of Hermitage submitted to the Attorney General 
of Switzerland, rather than upon any official conduct or investigation of the Attorney General himself. The fact 
that certain Swiss bank accounts were frozen as a result of the complaint is immaterial since Swiss law 
automatically triggers the freezing of accounts based on allegations of money laundering. (See Mem. In Supp. 6 
n.8). 

5 

[* 5]



plaintiff as a spy. The court found that the agency rationale for extending the privilege was 

weak because the information was available only in Korea and not readily available to those who 

chose to inform themselves. Thus, the defendants were not acting as mere agents by reporting 

it. (Id.). In addition, the public supervision rationale applied only indirectly because the 

American public cannot influence the Korean government directly. Second, the court noted 

that the relationship we share with our government is special in that it is familiar, open, reliable 

and accountable, while foreign governments, like nongovernmental sources of information, are 

not necessarily so. (Id.). Finally, the court noted that "extending the privilege in a piecemeal 

fashion would be extremely difficult ... [and] [r]easonable persons could differ as to which 

governments, besides our own, exhibit the openness and reliability that warrant an extension of 

the privilege." (Id.). Thus, the court refused to extend the privilege. 

For reasons similar to those cited by the Fourth Circuit, the Court denies extending Civil 

Rights Law§ 74 to the present case.2 Here, as in Lee, the agency rationale for extending the 

privilege is weak because the information in the Hermitage Complaint was only available to 

Swiss authorities and not readily available to those who chose to inform themselves. Thus, 

defendant was not simply acting as an agent by reporting on it. The supervision rationale is 

also weak because the American public cannot influence the Swiss government directly. 

Finally, the Court declines to decide whether the Swiss government "exhibit[s] the openness and 

reliability that warrant an extension of the privilege." 

Defendant's argument that the article is comparable to reports based solely on pleadings 

2 Daniel Goldreyer, Ltd. v Van de Wetering, 217 AD2d 434, 435 [I st Dept 1995] [applying§ 74 privilege to report 
of investigation by Dutch Ministry of Justice], cited by defendant for the proposition that§ 74 applies to foreign 
investigations, is distinguishable. The report in Daniel was based on an official investigation and hearings by the 
Dutch Ministry of Justice, more analogous to the situation in Geiger where the report was based on an actual 
investigation by an agency. 

6 

[* 6]



filed in a U.S. court is unavailing. Filing a summons and complaint commences an action in 

court (See CPLR 304), while a complaint submitted to an Attorney General may or may not 

commence an investigation. More importantly, procedural rules and pleading requirements 

guard against the filing of frivolous or groundless complaints, while there is no indication that 

complaints submitted to the Attorney General of Switzerland are subject to such safeguards. 
3 

Thus, whether the Hermitage Complaint was submitted with good intentions by reputable 

attorneys in this particular instance is immaterial. Finally, even if the report is based on a 

public issue, "the fact that the defamatory expression concerned a public issue should not 

[automatically] entitle the defendant to the common law protection of the official reports 

privilege." (Lee, 849 F2d at 879). Therefore, the court finds that Civil Rights Law§ 74 does 

not apply here and the article is not entitled to an absolute privilege. 

Defamation 

As an initial matter, "[t]he status of the plaintiff must be established before the 

appropriate standard of care can be determined." (Fairley v Peekskill Star Corp., 83 AD2d 294, 

298 [2nd Dept 1981]). The Court notes that neither party discusses plaintiffs' statuses, or 

whether the article is of a public or private concern. Because "[t]he burden of proof with 

respect to the status of the plaintiff is on the media defendant" (Fairley, 83 AD2d at 298), and 

the Court must afford the non-moving party all reasonable inferences, the Court will consider 

plaintiffs as private figures. 

3 In this regard, this case is similar to the situation in Abakporo v Sahara Reporters (2011 U.S. Dist. LEXIS 109056 
[EDNY 2011]), where the court held that§ 74 did not apply to a report based on petitions submitted to two Nigerian 
crimes and corruption commissions. The court in Abakporo found that a private request for agency action, 
standing alone, was not an "official proceeding" under§ 74. It noted that a petition to these agencies differed from 
a civil complaint filed in the U.S. in two significant respects: (1) a petition does not necessarily launch a formal 
investigation and (2) Federal Rule of Civil Procedure 11 authorizes sanctions against a party or attorney who 
submits a civil complaint containing factual allegations lacking a reasonable prospect of evidentiary support, while 
there was no indication that similar sanctions apply to groundless petitions submitted to these agencies. 

7 

[* 7]



With respect to whether the article is of a public or private concern, "allegedly 

defamatory statements 'can only be viewed in the context of the writing as a whole, and not as 

disembodied words, phrases or sentences.' [C]ourts must examine their 'content, form, and 

context."' (Huggins v Moore, 94 NY2d 296, 302 [1999] [citations omitted]). In addition, 

"[a]bsent clear abuse, the courts will not second-guess editorial decisions as to what constitutes 

matters of genuine public concern. [T]here is no 'abuse of editorial discretion' so long as a 

published report can be 'fairly considered as relating to any matter of political, social, or other 

concern of the community.'" (Id at 303 [citations omitted]). Here the Court finds that the 

article, in describing the largest tax fraud scheme in Russian history that garnered worldwide 

attention, related to a political or social concern and thus is a matter of public concern. 

Therefore, for purposes of this motion the Court considers the article relating to a public concern. 

The elements of a cause of action for defamation brought by a private individual are "a 

false statement, published without privilege or authorization to a third party, constituting fault as 

judged by, at a minimum, a negligence standard, and, it must either cause special harm or 

constitute defamation per se." (Dillon v City of New York, 261 AD2d 34, 38 [1st Dept 1999]; 

Restatement (Second) of Torts § 558). "A statement that tends to injure another in his or her 

trade, business or profession is defamatory per se." (Fuji Photo Film US.A., Inc. v McNulty, 

669 F Supp 2d 405, 411 [SDNY 2009] [internal quotation marks omitted]). A writing 

constitutes libel per se '"if it tends to expose the plaintiff to public contempt, ridicule, aversion or 

disgrace, or induce an evil opinion of him in the minds ofright-thinking persons, and to deprive 

him of their friendly intercourse in society.'" (Rinaldi v Holt, Rinehart & Winston, 42 NY2d 

369, 379, cert denied 434 US 969 [1977] [citations omitted]). With respect to special harm, 

8 

[* 8]



'~. ;.4 •• 

general claims of economic harm are insufficient. Plaintiff must specifically allege actual 

concrete losses and a causal link between such losses and defendant's statements. (See 

Emergency Enclosures, Inc. v National Fire Adj. Co., Inc., 68 AD3d 1658, 1660 [4th Dept 

2009]). Whether a statement can be found to be defamatory is a question of law for the court to 

decide. (See Aronson v Wiersma, 65 NY2d 592, 593-94 [1985]; see also Silsdorf v Levine, 

59 NY2d 8, 12 [1983]). In addition, "the words must be construed in the context of the entire 

statement or publication as a whole, tested against the understanding of the average reader, and if 

not reasonably susceptible of a defamatory meaning, they are not actionable and cannot be made 

so by a strained or artificial construction." (Dillon, 261 AD2d at 38). 

Where the content of the article is arguably within the sphere of legitimate public 

concern, warranting public exposition, albeit directed at private individuals, the plaintiff must 

establish, by a pryponderance of the evidence, that the publisher acted in a "grossly irresponsible 

manner without due consideration for the standards of information gathering and dissemination 

ordinarily followed by responsible parties." (Chapadeau v Utica Observer-Dispatch, Inc., 38 

NY2d 196, 199 [1975]; see also Huggins v Moore, 94 NY2d at 302). 

The Court finds that the alleged defamatory statements in the article do not constitute 

defamation per se. Plaintiffs summarize their arguments as follows: 

The article stated that Plaintiffs were connected to Briston Export, a New Zealand 
corporation, which allegedly made a suspicious money transfer, but the article did 
not explain that there was no connection between Plaintiffs and Bristoll Export at 
the time of the money transfer. 

The article stated that employees of Plaintiff Midland Consult are directors of a 
company "nested inside the shell of Briston Export," but the article did not state 
that the deposit of Bristoll Export funds to Credit Suisse, referred to in the article, 
took place before anyone affiliated with Plaintiffs had any management role with 
Bristoll Export or its affiliate. 

9 

[* 9]



·~· .,,J-"· .;. • " 

The article, about corruption in Vladimir Putin's Russia, stated that Plaintiff 
Stepanov was "a former Russian diplomat" but fails to mention that he left 
government service long before Mr. Putin came to power. 

The article makes serious allegations against other persons named Stepanov, i.e., 
Olga and her husband Vladlen, but nowhere discloses that Plaintiff Maxim 
Stepanov is not related to them. (emphasis added) 

(Mem. In. Opp. 1-2). Plaintiffs do not argue that the above statements concerning plaintiffs are 

expressly false and on their face, expose plaintiffs to "public contempt, ridicule, aversion or 

disgrace, or induce an evil opinion of him in the minds ofright-thinking persons, and to deprive 

him of their friendly intercourse in society" that would constitute defamation per se. (Rinaldi, 

42 NY2d at 379). Indeed, none of the express statements on their face can be construed as 

having a defamatory meaning that injures plaintiffs in their trade business or profession. (See 

Fuji Photo Film US.A., Inc., 669 F Supp 2d at 411). Instead, each statement depends upon 

other allegedly material omitted facts, or depends upon inferences or suggestions in order to be 

defamatory. Because the express statements are not capable of a defamatory meaning, 

plaintiffs have failed to state a claim for defamation per se. 

However, plaintiffs alternatively argue that the statements are defamatory by implication. 

"Defamation by implication is premised not on direct statements but on false suggestions, 

impressions and implications arising from otherwise truthful statements." (Biro v Conde Nast, 

883 F Supp 2d 441, 464 [SDNY 2012] [citing Armstrong v Simon & Schuster, 85 NY2d 373 

[1995] and Herbert v Lando, 781 F2d 298, 307 [2nd Cir 1986] [quotations omitted]]). Although 

the Second Circuit in Biro acknowledged that neither the New York Court of Appeals nor the 

Second Circuit has established the standard to be applied on a motion to dismiss a defamatory 

10 

[* 10]



implication claim, the court noted that several other Courts of Appeals have "express[ ed] 

skepticism of a claim for defamation based on the omission of facts that may have cast the 

plaintiff in a different, more positive light, but would not otherwise render the expressed 

statements untrue." (Id.) Thus, the Biro court adopted the Fourth Circuit's standard in Chapin 

v Knight-Ridder, Inc. (993 F2d 1087, 1092 [4th Cir 1993]) for a defamation by implication claim 

that requires "an 'especially rigorous showing' that (1) the language may be reasonably read to 

impart the false innuendo, and (2) the author intends or endorses the inference." (Biro, 883 F 

Supp 2d at 466). 

Here plaintiffs argue that when viewed in the context of the whole article, the statements 

at issue suggest or imply that they were involved in the tax fraud scheme and other illegal 

activity. However, the Court finds that the language of the article cannot reasonably be read to 

impart such false innuendos and plaintiffs have failed to make a rigorous showing that defendant 

intended or endorsed such inferences. Therefore, plaintiffs' argument that the statements are 

defamatory by implication also fails. 

Plaintiffs allege that the article connects Stepanov to Vladimir Putin and the tax fraud 

scheme by describing Stepanov as a "former Russian diplomat." B,ut plaintiffs do not contest 

the fact that Stepanov is indeed a former Russian diplomat. Accurately describing someone as 

a former Russian diplomat is not, in and of itself, susceptible of a defamatory meaning. Thus, 

even though the context of the article related to the largest Russian tax fraud scheme in history, 

describing Stepanov as a former Russian diplomat is a neutral description that cannot reasonably 

be read to impart the false innuendo that he was necessarily involved in the tax fraud scheme. 

Plaintiffs also allege that the article imparts the false innuendo that Stepanov was related 

11 

[* 11]



to Olga Stepanova and therefore was involved in the tax fraud scheme. But the only evidence 

of the false innuendo that Stepanov is related to Olga Stepanova is the fact that they share the 

same last name. However, plaintiffs' counsel even concedes that "Stepanov" is a very common 

last name in Russia, comparable to "Smith" in the United States. (Ex. F at 2, attached to 

Affirmation of Laura R. Handman dated May 4, 2012). The lone fact that Stepanov and Olga 

Stepanova share a common last name is too attenuated to support the implication that Stepanov 

is related Olga Stepanova and therefore was involved in the tax fraud scheme. As the First 

Department noted: 

[t]o hold that a possible omission ... by a reporter may be deemed defamatory 
would place upon the press the onerous and unreasonable burden of having to 
ascertain, whenever a news story is published, if something might conceivably 
have been left out which could be subject to misconception .... Whether or not a 
particular article constitutes unbalanced reporting is essentially a matter involving 
editorial judgment and is not actionable. 

(Biro, 883 F Supp 2d at 466 [quoting Sprecher v Dow Jones & Co., Inc., 88 AD2d 550, 551 [1st 

Dept 1982], afj'd, 58 NY2d 862 [1983]]). Thus, the Court finds that defendant cannot be held 

liable for its omission that Stepanov was not related to Stepanova. Moreover, there is no 

indication that defendant intended or endorsed an inference that they were in fact related. 

Finally, plaintiffs allege that the two statements that connect plaintiffs to Briston Export 

falsely imply that plaintiffs were involved in the tax fraud scheme and other illegal activity. 

Plaintiffs argue that since the article stated Bristoll Export transferred money to a Credit Suisse 

bank account that was allegedly involved in the tax fraud scheme, the article implies that 

plaintiffs were also involved in the scheme because of their connection to Bristoll Export. In 

addition, plaintiffs argue that because Bristoll Export was formed by GT Group, the article also 

implies that plaintiffs were connected to criminal activity of other shell companies formed by GT 

12 

l_ 

[* 12]



the statements in the article to the allegedly false implications that plaintiffs proffer. 

First, an ordinary reader could not possibly connect plaintiffs to the criminal activity of 

other shell companies formed by GT Group, simply because plaintiffs had a connection to one 

shell company that GT Group formed, Briston Export. The article states that GT Group is a 

company-formation agency. But there is no indication in the article that shell companies 

formed by GT Group have any relationship with each other once they are bought by others. 

Thus, the language in the article cannot reasonably be read to impart the false innuendo that 

plaintiffs, having a connection to Briston Export, had anything to do with criminal activity of 

other shell companies formed by GT Group. 

Similarly, an ordinary reader could not reasonably infer simply because plaintiffs had a 

connection to a shell company "nested inside" Briston Export, that plaintiffs were therefore 

involved in the alleged money laundering efforts of Bristoll Export. The article does not 

suggest or imply that plaintiffs had any control or influence over Briston Export that could lead 

an ordinary reader to infer that plaintiffs were involved in the tax fraud scheme. Instead, the 

article simply states that plaintiffs were connected to Bristoll Export through another shell 

company that was "nested inside" Bristoll Export. Thus, even if the language may be 

reasonably read to impart the false innuendo that plaintiffs were involved in the tax fraud 

scheme, plaintiffs nevertheless failed to make a rigorous showing that defendant intended or 

endorsed such an inference. Therefore, plaintiffs have not stated a valid claim for defama~ion 

by implication. 

In accordance with the foregoing, it is hereby 

ORDERED that the defendants' motion to dismiss the complaint pursuant to CPLR 

321 l(a)(l) and CPLR 321 l(a)(7) is granted and the complaint is dismissed in its entirety, with 

13 

[* 13]



ORDERED that the defendants' motion to dismiss the complaint pursuant to CPLR 

321 l(a)(l) and CPLR 321 l(a)(7) is granted and the complaint is dismissed in its entirety, with 

costs and disbursements to defendant as taxed by the Clerk of the Court, and the Clerk is directed 

to enter judgment accordingly in favor of defendant. 

This constitutes the decision and order of the court. 

Dated: -------
ENTER: 

Ellen M. Coin, A.J.S.C. 

Case Disposed 

14 

[* 14]


