
Prince v Fox Television Stations, Inc.
2014 NY Slip Op 31179(U)

May 6, 2014
Supreme Court, New York County

Docket Number: 107129/2011
Judge: Carol R. Edmead

Cases posted with a "30000" identifier, i.e., 2013 NY
Slip Op 30001(U), are republished from various state

and local government websites. These include the New
York State Unified Court System's E-Courts Service,

and the Bronx County Clerk's office.
This opinion is uncorrected and not selected for official

publication.



SUPREME COURT OF THE STATE OF NEW YORK 
COUNTY OF NEW YORK: PART 35 

--------------------------------------------------------------------------x 
MATTHEW PRINCE individually and on behalf of 
D'LITES L.A.M.D. B.H., INC., 

Plaintiff, 

-against-

FOX TELEVISION ST A TIONS, INC. and 
ARNOLD DIAZ, 

Defendants. 

--------------------------------------------------------------------------x 
HON. CAROL ROBINSON EDMEAD, J.S.C. 

MEMORANDUM DECISION 

Index No. 107129/2011 

DECISION/ORDER 
Motion Seq. 006 

In this libel action arising from the television show "Shame Shame Shame," defendants 

Fox Television Stations, Inc. ("Fox") and Arnold Diaz ("Diaz") (collectively, "defendants") 

move for summary judgment dismissing the complaint of the plaintiff, Matthew Prince 

("Prince") individually and on behalf of D'Lites L.A.M.D. B.H. Inc. ("LAMB") (collectively, 

"plaintiff'). 

Factual Background 

Plaintiff established LAMB and entered into a sub-licensing agreement with the tri-state 

license holder for D'Lites Emporium, Inc. ("D'Lites") in order to sell "D'Lites" ice cream, a diet-

friendly alternative to traditional ice cream. 

On May 12, 2011 and May 14, 2011, defendants aired an investigative news report (the 

"Report") on Fox 5 about the nutritional content of D'Lites ice cream sold in two stores in 

Woodbury, New York and West Caldwell, New Jersey respectively, neither of which are owned 

[* 1]



by plaintiff and locations about to open. 1 According to defendants, when Diaz reports that four 

more locations in New York are about to open, "a screengrab from the DEi website appears on 

the screen that lists 'Babylon L.I. N.Y., Bayside N.Y., Commack L.I. N.Y. and Greenvale, L.I., 

N.Y." During the Report, Diaz states, essentially, that although advertisements for D'Lites 

heralds the "low calorie, low carb, low sugar, low fat, no cholesterol" nature of D'Lites ice 

cream, laboratory tests revealed that the servings as advertised contained at least three times the 

amount of calories as noted on the small, medium, and large serving cups. The other categories 

were also significantly greater than the amounts advertised on the DEi website. The footage also 

showed that a 39 gram serving, which the owner, inventor, and licensor of the D'Lites mix 

claimed was accurately advertised, occupied less than Yi of a small cup serving, when customers 

are actually served much more in a small cup. The Report concludes by placing D'Lites into the 

Hall of Shame. 

According to plaintiff, defendants knowingly published false information about plaintiff, 

even after the plaintiff gave documents to the defendants establishing that the information 

published was false. 

In support of their motion, defendants argue that dismissal is warranted because 

plaintiffs defamation claim fails as a matter of law. The Report is not about plaintiffs stores, 

which had not, by the time of the airing, sold D'Lites ice cream or had been open. The Report 

did not mention Prince or LAMB. The Report did not intend to convey any defamatory 

implication about plaintiffs unopened stores. There is no evidence that the Report was false, 

1 According to defendants, the Woodbury and West Caldwell stores brought a defamation suit against 
defendants in New Jersey, which was dismissed. These two stores have since closed. 

2 

[* 2]



and there is no showing of falsity as to plaintiffs stores. Further, the Report was substantially 

true. Defendants did not depart from accepted standards of reporting, and thus, were not grossly 

responsible in creating the Report. Further, defendants did not act with constitutional malice in 

publishing the Report so as to support a product disparagement claim. Nor does plaintiff have 

standing to assert a product disparagement claim under caselaw, as it does not "own" the product, 

i.e., the formula for the ice cream. 

In opposition, plaintiff argues that the Report is of or concerning the plaintiff, was false 

and misleading, was intended to encompass the plaintiff, and defendants were grossly 

irresponsible in airing the broadcast. Plaintiff also argues that defendants unfairly compared its 

test results to D'Lites nutritional label, failed to advise viewers that the test results in the "Per 

I OOg column" are similar to D'Lites' test results DEi provided to them before the show aired, 

created a false impression that each spoonful of the ice cream was not as healthy as claimed and 

that diabetics should not eat any of the ice cream, and that there was an inconsistent use of 

multiples for carbohydrates for sugars. Further, defendants acted with malice, and caused 

plaintiff damages. 

Additionally, issues of fact exist as to plaintiffs product disparagement claim, and 

plaintiff in fact owns the ice cream, after having purchased the mix as well as the machines. 

And, the caselaw cited by defendants does not support their argument that plaintiff lacks standing 

to assert this claim 

In reply, defendants argue that there is no evidence that the Report is materially false 

about plaintiffs shops, that the alleged statements were false, and plaintiffs new theory that the 

Report conveys an implication that D'Lites is "Unhealthy" is prohibited by CPLR 3016, consists 

3 

[* 3]



of protected opinion, and the implication is substantially true. There is no evidence that 

defendants intended to convey any implication about plaintiff, who failed to raise a fact issue as 

to whether defendants were grossly irresponsible in publishing the statements in the Report. 

Also, the Report was not "of and concerning" plaintiffs stores. And, plaintiff failed to 

demonstrate that it is entitled to punitive damages given that there is no showing of constitutional 

or common law malice. 

Discussion 

It is well settled that where a defendant is the proponent of a motion for summary 

judgment, the defendant must establish that the "cause of action ... has no merit" (CPLR 

§32 I 2[b]) sufficient to warrant the court as a matter of law to direct judgment in its favor 

(Friedman v BHL Realty Corp., 83 AD3d 510, 922 NYS2d 293 [151 Dept2011]; Winegradv New 

York Univ Med. Ctr., 64 NY2d 851, 853, 487 NYS2d 316 [ 1985]). Thus, the proponent of a 

motion for summary judgment must make a prima facie showing of entitlement to judgment as a 

matter of law, by advancing sufficient "evidentiary proof in admissible form" to demonstrate the 

absence of any material issues of fact (Madeline D 'Anthony Enterprises, Inc. v Sokolowsky, I 0 I 

AD3d 606, 957 NYS2d 88 [I st Dept 2012] citing Alvarez v Prospect Hosp., 68 NY2d 320, 50 I 

NE2d 572 [ 1986] and Zuckerman v City of New York, 49 NY2d 557, 562 [ 1980]). 

Where the proponent of the motion makes a prima facie showing of entitlement to 

summary judgment, the burden shifts to the party opposing the motion to demonstrate by 

admissible evidence the existence of a factual issue requiring a trial of the action (CPLR §3212 

[b]; Madeline D 'Anthony Enterprises, Inc. v Sokolowsky, 101 A.D.3d 606, 957 NYS2d 88 [I st 

Dept 2012]). Mere conclusions, expressions of hope or unsubstantiated allegations or assertions 

4 

[* 4]



are insufficient (Alvord and Swift v Steward M Muller Constr. Co., 46 N.Y.2d 276, 281-82, 413 

N.Y.S.2d 309 [1978]; Carroll v Radoniqi, 105 A.D.3d 493, 963 N.Y.S.2d 97 [Pt Dept 2013]). 

The opponent "must assemble and lay bare [its] affirmative proof to demonstrate that genuine 

issues of fact exist," and the "issue must be shown to be real, not feigned since a sham or 

frivolous issue will not preclude summary relief' (American Motorists Ins. Co. v Salvatore, 102 

A.D.2d 342, 476 N.Y.S.2d 897 [Pt Dept 1984]; see also, Armstrong v Sensormatic/ADT, 100 

A.D.3d 492, 954 N.Y.S.2d 53 [1st Dept 2012]). 

The elements of a defamation claim are a false statement, published without privilege or 

authorization to a third party, constituting fault as judged by, at a minimum, a negligence 

standard, and, it must either cause special harm or constitute defamation per se (Frechtman v 

Gutterman, 115 A.D.3d 102, 979 N.Y.S.2d 58 [Pt Dept 2014]; Dillon v City of New York, 261 

A.D.2d 34, 704 N.Y.S.2d 1 [1st Dept 1999] citing Restatement of Torts, Second§ 558). CPLR 

3016(a) requires that in a defamation action, "the particular words complained of ... be set forth 

in the complaint." The complaint also must allege the time, place and manner of the false 

statement and to specify to whom it was made (Dillon citing Arsenault v Forquer, 197 A.D.2d 

554, 602 N.Y.S.2d 653 [2d Dept 1993]; Vardi v Mutual Life Insurance Co. of New York, 136 

A.D.2d 453, 523 N.Y.S.2d 95). The "lower standard of gross irresponsibility applicable to 

private-person plaintiffs" may also be alleged to support a defamation claim (Rivera v Time 

Warner Inc., 56 A.D.3d 298, 867 N.Y.S.2d 405 (1st Dept 2008] citing Chapadeau v Utica 

Observer-Dispatch, 38 N.Y.2d 196, 379 N.Y.S.2d 61, 341N.E.2d569 [1975]). 

As to defendants' argument that the defamation claim fails because the Report was not 

"of and concerning" the plaintiff, it has been held that where the alleged statements do not 

5 

[* 5]



reference the plaintiff, they are not '"of and concerning" plaintiff, and thus, the complaint is 

subject to dismissal (Alf v Buffalo News, Inc., 100 A.D.3d 1487, 953 N.Y.S.2d 797 [4th Dept 

2012) (dismissing the complaint to the extent that the allegedly defamatory statements did not 

name plaintiff)). In "order for plaintiffs to be entitled to maintain an action for a defamatory 

statement, it must appear that they are the persons concerning whom it was made. It must be 

shown that the publication was "of and concerning" them (Giaimo v Literary Guild, 79 A.D.2d 

917, 434 N.Y.S.2d 419 [l st Dept 1981)). However, it "is not necessary that [plaintiff] be named 

in the publication, if the allusion is apparent. 'Where the person defamed is not named in a 

defamatory publication, it is necessary, if it is to be held actionable as to him, that the language 

used be such that persons reading it will, in the light of the surrounding circumstances, be able to 

understand that it refers to the person complaining" (Giamo, supra citing 34 N.Y.Jr., Libel and 

Slander Sec. 55). Defendants failed to establish that the Report was not "of and concerning" the 

plaintiff. The Report mentioned three upcoming locations and the towns, Babylon, Bayside, and 

Commack. That these three stores did not, at the time of the airing of the Report, sell D'Lites ice 

cream is inconsequential, since the Report expressly stated that these three store locations "were 

about to open" as part of "a growing national chain" and the Report identified the very three 

towns where plaintiffs obtained sub-licenses to open. Notably, the Report makes reference to the 

stores by the towns in which they are located, and plaintiffs stores share the name D'Lites with 

· the two other stores which were more prominently mentioned. While Corsover attests that she 

did not intend to convey any implications about the serving practices at the stores about to open 

because they were not open at the time of the investigation, denies having heard of Prince or 

LAMB, and confirms that the broadcast was about the nutritional content of a small serving of 

6 

[* 6]



ice cream as sold in the Woodbury and West Caldwell stores, the express mention of the three 

stores about to open implies that the new stores will sell the same product that originates from 

DEi, and that the nutritional content of the product will likewise be underreported. 

Thus, it cannot be said, based on such facts, that defendants did not intend or endorse the 

alleged defamatory implication. 

And, that plaintiff later opened the stores as "Yogurt Couture" selling "YoCream" is also 

inconsequential, as these renamed stores were opened after the Report aired, and, as a result of 

the effects of the Report. This is not an instance where the publication made no reference to 

plaintiff at all (cf, Giamo, supra). In light of the surrounding circumstances of the Report, 

defendants' failed to establish, as a matter of law, that the Report was not "of or concerning" the 

plainti.ff (see Angio-Medical Corp. v Eli Lilly & Co., 720 F .Supp. 269 [SDNY 1989] ("the 

question of whether the statements are in fact imputable to the plaintiff is, like the question of 

whether the statements are defamatory, better left to a jury")). 

However, defendants sufficiently established that the Report was substantially true, thus 

defeating plaintiffs claim that the Report was falsity. Truth provides a complete (affirmative) 

defense to defamation and disparagement claims (Silverman v Clark, 35 A.D.3d 1, 822 N.Y.S.2d 

9 [1 51 Dept2006]; Garcia v Puccio, 17 A.D.3d 199, 793 N.Y.S.2d 382 [!51 Dept2005]). 

The affidavits of Diaz, Angela Cascarano (Producer for Fox who worked on the Report) 

("Cascarano"), Ray Parisi ("Parisi") (the Executive Producer of the show), deposition transcripts, 

and exhibits demonstrate that based on a tip received via email (redacted) from a "Tipster," 

laboratory tests from Certified Laboratories showed a substantial discrepancy between the 

calories, total fat, carbohydrates and sugar content for a 4 ounce serving, to wit: 148 calories 

7 

[* 7]



versus 50 calories as claimed; 5.38g total fat versus l .5g as claimed; 2 l .92g carbohydrates versus 

6g as claimed; 13.8g sugar versus 3g as claimed. The Certified Laboratories was later mailed to 

Cascarano (see email and laboratory report, Cascarano Affidavit, Exh. A and B). 

Cascarano did her own independent research via the Internet, and saw that the Woodbury 

store's website featured "an abundantly" filled cup of ice cream with a label in the photograph 

stating "Only 50 calories per serving" and indicated that four more stores (including one in 

Babylon, Commack, and Bayside) were due to open (see website pages, Cascarano Affidavit, 

Exhibit C). Cascarano, Diaz, and Ray decided to further investigate the "Tipster's" claim, and 

engaged Sani-Pure Laboratory in New Jersey to perform an analysis, who advised them on how 

to transport a sample for testing. Cascarano, Diaz, and Parisi decided to obtain samples from the 

Woodbury store, as named by the Tipster, and the West Caldwell store, which is the only other 

store in the show's viewing area. 

Cascarano, along with a cameraman (with a hidden camera) visited the two stores, 

obtained two small cups of vanilla and chocolate ice cream from each store, and submitted them 

for testing (their collection of the samples is depicted on video recordings submitted on the 

motion). The laboratory results from Sani-Pure showed that the Yi cup serving contained 

significantly higher amounts of calories, fat, carbohydrates, and sugar than what was advertised 

on website. 

In order to understand the basis for the discrepancy, Cascarano, Diaz, and Parisi contacted 

DEi's owner, Jerry Corsover ("Corsover"), who directed them to Magda Abt ("Abt'}and Todd 

Coven, as they were the owners of the Woodbury store as well as the license for the tri-state area. 

According to Cascarano's subsequent hidden-videotaped meeting with Abt at the Woodbury 

8 

[* 8]



store, the cups have "overflow," known as "overrun;" "you have to put air into it" and "it does 

come out to four ounces." According to Abt's interview, "It's all caloried and portioned out" and 

the small "full" cup, which contains overflow (i.e., air put into it) called overrun, "in which if 

you defrost it, it comes down out to 4 ounces." After leaving the store, Cascarano, Diaz, and 

Parisi decided for Diaz to interview Abt on camera as she exited the store, which was thwarted 

by Abt's brother. 

Thereafter, when Cascarano contacted Todd Coven ("Coven"), Abt's husband and co­

owner of the Woodbury store, he claimed that defendants failed to take into account that 70% of 

the served ice cream was air, and thus, the Sani-Pure results should have discounted the test 

results by 70%. Coven also directed them to speak to Corsover for additional testing 

information. In a subsequent conversation with Corsover, Corsover promised to send defendants 

the test results he claimed supported his nutritional claims. 

Thereafter, Cascarano, Diaz, and Parisi spoke to Sani-Pure about the effect of overrun in 

the small cup ice cream on its results. Sani-Pure advised that overrun can change the volume but 

not the calories, carbohydrates, fat or sugars contained in a "small" cup of the ice cream served to 

customers. Sani-Pure clarified that because it measured the nutritional values in the "small" 

container that was submitted, and that such container came from the store, those values could not 

be effected because such ice cream already had overrun in it. Sani-Pure also explained that he 

listed the results of his test under the "Results Per Yz Cup (160g)" column because the ice cream 

served in the small cup weighed 160 grams despite that the cup was only Yz cup in size. It is 

noted that Sani-Pure's witness testified at his deposition that his calculations were based on 

actual weight, and not based on erroneous assumptions, and that the calculations of calories was 

9 

[* 9]



based on the serving that was actually presented to him (Ronald Schnitzer EBT, pp. 200-201). 

Nevertheless, after Coven contacted Sani-Pure to "correct" the results, Coven adjusted the 

Report to add a column for "Result per Density Adjusted," based on the hypothetical overrun 

percentage that Coven had given him. Under this adjustment, the laboratory results showed that 

there were 53.39 calories versus 50 calories as claimed; l .96g total fat versus l .5g as claimed; 

7.89g carbohydrates versus 6g as claimed; 5.2g sugar versus 3g as claimed. 

Corsover later sent defendants a response containing a letter from DEi, a two-page letter 

from Roger Legg at RL Food Testing Laboratory, results from ABC Research Corp. for the 

vanilla and chocolate servings, and the nutritional panel for the ice cream. Defendants noted that 

these submissions were inconsequential, because they did not focus on the amount of ice cream 

actually served by the Woodbury and West Caldwell stores, but focused on hypothetical amounts 

of ice cream. And, the test results submitted were missing three of four pages. The test results 

given, however, showed results similar to Sani-Pure's results. Corsover's letter represented that 

D'Lites considered 30 grams to be the amount of ice cream that, when fully aerated, would fill Yi 

cup container and contain 50 calories. 

Thereafter, defendants returned to the West Caldwell store to obtain "39" grams of ice 

cream, and discovered, when taken to Sani-Pure, that 39 grams did not even fill one half of the Yi 

cup container. 2 

Defendants later visited the West Caldwell store, and was given the same information 

2 The Court notes that according to an affidavit from Michael Ball, to whom Corsover sold a franchise 
license to sell D'Lites ice cream in Citrus Hills, Florida, his machines, which were not defective, were unable to 
make 40g of aerated ice cream fill a small size D'Lites cup, and instead, it took between 84-1 OOg of D'Lites ice 
cream produce to fill a Yz cup to the rim. Bell's laboratory testing of the ice cream he serves also showed that there 
were 143 calories per IOOg of vanilla ice cream product mix or 57.2 calories per 40g, and 152 calories per IOOg of 
chocolate product mix or 60.8 calories per 40g. 

10 

[* 10]



about calories, carbohydrates, fat and sugar as provided by the Woodbury store. 

Finally, and based on the above research, defendants aired the story about D'Lites ice 

cream on May 12, 2011 and again, on May 14, 2011. The broadcast of the Report essentially 

shows Cascarano purchasing a small size cup of D'Lites ice cream, speaking to Sani-Pure about 

the ice cream purchased, the result of Sani-Pure's laboratory results, the confrontation between 

Diaz and Abt's brother in the parking lot of the Woodbury store, Corsover's statements, a 

footage of showing that 39 grams in small size cup only fills half of the container. Diaz warns 

\ 
that the D'Lites ice cream served in the Woodbury and West Caldwell stores is "not being 

caloried and portioned out correctly ... and there is no way for customers to know that" and 

concludes the segment by inducting D'Lites into the "Hall of Shame." 

This Court finds that the above evidence and submissions collectively demonstrate that 

truth of the statements depicted in the Report, which advises the public that the amount of 

D'Lites ice cream served to the public in a "small" sized serving cup of D'Lites ice cream 

contains much more calories, fat, carbohydrates, and sugars than advertised. 3 During the 

broadcast, Diaz makes mention to the small cup "served" and how much the stores are actually 

"serving." The above facts establish, as a matter oflaw that the Report was substantially true, 

and that defendants were not grossly negligent. 

Plaintiffs arguments in opposition fail to raise an issue of fact as to the substantial truth 

of the Report and broadcast, as well as whether defendants were grossly negligent. The 

3 It is noted that Cregg Askins, a fonner owner ofa D'Lites store in Florida, testified that Corsover told him 
that Yi cup weighed 40g, but when Askins "put 40 grams in a [Yi cup], it wouldn't even come up to the rim of the 
cup. It was about half of a half a cup ... we surely can't sell that as a half-a-cup serving. I mean you couldn't market 
it that way." 

11 

[* 11]



nutritional claims per Yi cup serving does not take into account that the Report is aimed at the 

nutritional value of what is actually served to the public as a Yi cup serving, and the remaining 

arguments are aimed at statements which are protected opinion (see e.g., McGill v Parker, 179 

A.D.2d 98, 582 N.Y.S.2d 91 [1st Dept 1992] (assertions that horses are housed under "unsafe, 

unhealthy" conditions, constitute protected opinion under New York Stat~ law)). 

As to the product disparagement claim, "[P]roduct disparagement is an action to recover 

for words or conduct which tend to disparage or negatively reflect upon the condition, value, or 

quality of a product or property, and ... the elements which must be proven are: (1) falsity of the 

statement; (2) publication to a third person; (3) malice (express or implied); and ( 4) special 

damages" (Thome v Alexander & Louisa Calder Foundation, 70 A.D.3d 88, 890 N.Y.S.2d 16 [l st 

Dept 2009] citing 44 N.Y. Jur.2d Defamation and Privacy§ 273 [footnotes omitted] (Newport 

Service & Leasing, Inc. v Meadowbrook Distributing Corp., 18 A.D.3d 454, 794 N. Y .S.2d 426 

[2d Dept 2005] (finding summary dismissal warranted on plaintiffs product disparagement claim 

where criticisms "were substantially true")). 

Although defendants' failed to establish that plaintiff lacks standing to assert a product 

disparagement claim,4 based on the above, the substantial truth of the Report and broadcast 

defeats plaintiffs product disparagement claim. In any event, the record establishes that 

defendants adequately investigated the Report prior to its broadcast, and had no basis to doubt 

4 Defendants cite Isuzu Motors Ltd. v Consumers Union of U.S., Inc. (12 F.Supp.2d I 035 [C.D. Cal. I 998]) 
for the proposition that plaintiff lacks standing to assert this claim because it does not own the product. However, 
the Court in Isuzu did not address ownership or manufacturer of the product at issue therein, i.e., the Trooper 
vehicle, in comparison with its co-defendant distributor of the vehicle. Instead, in dismissing the product 
disparagement claim, the Court reasoned that the alleged disparaging comments could not be "understood to suggest 
that the Distributor is responsible for the supposed roll-over risk presented by the Trooper as a result of design 
changes." 

12 

[* 12]



the truth of the laboratory results it obtained from Sani-Pure (see De Marco-Stone Funeral Home 

v WRGB De Marco-Stone Funeral Home v WRGB Broadcasting, 203 A.D.2d 780 [I51 Dept 

1994] (dismissing claim sounding in product disparagement where there was no evidence "that 

defendants proceeded with knowledge of falsity or in reckless disregard as to truth or falsity")). 

Similarly, it cannot be disputed that the Report concerns a matter of public concern. The show 

reported whether the D'Lites ice cream actually served to the general public in certain stores was 

actually as low in calories, fat, carbohydrates, and sugars as advertised and as believed by the 

general public. And here, the record establishes that defendants were not grossly irresponsible 

with respect to the investigation and broadcast of the Report. Defendants, upon receipt of a tip 

from a member of the public, accompanied by a laboratory report, performed their own 

independent research by contacting an independent laboratory, the owner of the license (DEi), 

and the store owners to verify the claimed nutritional values of the servings being sold to the 

general public. That defendants did not attempt to contact plaintiff as the owner of the stores that 

had yet to open does not raise an issue of fact as to defendants' confidence in their investigation 

of the D'Lites product as it was served. 

Plaintiff failed to raise an issue of fact as to defendants' intent, investigation of the 

Report, or malice in broadcasting the Report. Although the results of Sani-Pure's testing were 

challenged, defendants confirmed the veracity of Sani-Pure's results a second time in order to 

address the purported "over run" claim and when the results were confirmed, proceeded with the 

broadcast. That plaintiff does not agree with the test results and insists that D'Lites ice cream 

was accurately advertised is insufficient. Further, that defendants did not test 40 grams of 

D'Lites ice cream does not raise an issue of fact as their intent or alleged gross irresponsibility, 

13 

[* 13]



since 40 grams of ice-cream was not the amount of ice cream actually served to them by either 

store. The Report and broadcast informed the public of the nutritional value of the amount of ice 

cream actually served in a "small" cup and compared that amount as proven by the laboratory 

tests with the nutritional values of a "small" as advertised.5 

Finally, although defendants improperly raised, for the first time in reply, the argument 

that the absence of any showing of malice defeats the punitive damages claim (JP Morgan Chase 

Bank, NA. v Luxor Capital, LLC, 101 A.D.3d 575, 957 N.Y.S.2d 45 [1st Dept 2012]), dismissal 

of the punitive damages claim is warranted given that. the substantive claims are hereby 

dismissed and punitive damages is not a separate cause of action (Rivera v City of New York, 40 

A.D.3d 334, 836 N.Y.S.2d 108 [l51 Dept 2007]). 

As such, dismissal of the complaint is warranted. 

Conclusion 

Based on the foregoing, it is hereby 

ORDERED that the motion by defendants Fox Television Stations, Inc. and Arnold Diaz 

for summary judgment dismissing the complaint of the plaintiff, Matthew Prince individually and 

on behalf of D'Lites L.A.M.D. B.H. Inc. is granted, and the complaint is hereby dismissed; and it 

is further 

5 As to plaintiffs claim that a diabetic could always ask for less in the cup or eat only a small amount of 
what was put in the cup underscores the veracity of the broadcast, as there would be no reason for any person, let 
alone a diabetic, to ask for less if one were aware that the serving size contained more calories, fat, carbohydrates 
and sugars as advertised. 

1 A 

[* 14]



ORDERED that defendants shall serve a copy of this order with notice of entry upon 

plaintiff within 20 days of entry. 

This constitutes the decision and order of the Court. 

Dated: May 6, 2014 ~9{~0, 
Hon. Carol Robinson Edmead, J.S.C. 

ltON. GA&9L EQ'-'!~· 

15 

[* 15]


